Δευτέρα 7.30 το πρωί. Περνούσα έξω από το 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών και βλέπω μια ομάδα μαθητών (λιγότεροι από 20), να έχουν κλείσει με αλυσίδες τις πόρτες του σχολείου και να προσπαθούν να κρεμάσουν ένα πανώ στην μεγάλη αυλόπορτα. Τους ρώτησα τι κάμνουν και μου απάντησαν ότι κάμνουν κατάληψη του σχολείου για το καλό της παιδείας. Σε λίγο ήλθε και ο διευθυντής του σχολείου και του ανακοίνωσαν την κατάληψη. Κατά τις 8.00 έφθασαν στο σχολείο και οι υπόλοιποι 380 μαθητές και μαθήτριες και βρήκαν το σχολείο υπό κατάληψη. Πολλοί μαθητές μπήκαν στο χώρο του σχολείου, ενώ αρκετοί έφυγαν απ’ ευθείας για τα σπίτια τους. Οι καταληψίες μαθητές οργάνωσαν ψηφοφορία με χαρτάκια «ναι» ή «όχι» στην κατάληψη. Σε πολλούς μαθητές έδιναν μόνο το χαρτάκι «ναι» και έπρεπε μόνοι τους να βρουν χαρτάκι και να γράψουν «όχι» ή τους έδιναν δυο χαρτάκια με «ναι» να ρίξουν το ένα. Φυσικά η πλειοψηφία ψήφισε «ναι» και μόνο λίγοι μαθητές υπ’ αυτές τις συνθήκες και μπροστά στους καταληψίες ψήφισαν «όχι» (μπράβο για την τόλμη τους). Δηλ. εντελώς αντιδημοκρατικά διαλύθηκε το σχολείο για τόσες μέρες και ούτε κλήθηκαν οι γονείς να πάρουν θέση και να βοηθήσουν όπως μπορούν.
Φωτεινή εξαίρεση στα παραπάνω ήταν το 1ο ΕΠΑΛ. Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ κ. Μπαχαράκης Θωμάς ξεκαθάρισε από την αρχή στους υποψήφιους καταληψίες ότι δε θ’ ανεχθεί κατάληψη με αντιδημοκρατικές διαδικασίες. Την Δευτέρα συγκέντρωσε μαθητές, καθηγητές και γονείς στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου, και έγινε διάλογος για τους λόγους που θέλουν να κάνουν κατάληψη. Για τα αιτήματα που μπορούσαν να λυθούν δήλωσαν διεύθυνση και γονείς συγκεκριμένες ενέργειες που θα κάνουν για να λυθούν, στα δε αιτήματα που ταλανίζουν χρόνια την παιδεία μας, έπεισαν τους μαθητές, ότι είναι χαμένος χρόνος να κλείσουν το σχολείο για να τα πετύχουν. Τους άφησαν να κάνουν και δυο μέρες κατάληψη για να μη στερηθούν τη «δόξα» και τις υπόλοιπες μέρες, ενώ τα άλλα Λύκεια της πόλης μας ήταν διαλυμένα από τις καταλήψεις, το 1ο ΕΠΑΛ λειτουργούσε οργανωμένα. Την Παρασκευή που τα σχολεία είχαν πορεία, κουβέντιασε ο διευθυντής με τους μαθητές και αφού έκαναν κάποιες ώρες μάθημα, μετά συμμετείχαν στην πορεία.
Ας παραδειγματιστούμε από το 1ο ΕΠΑΛ όλοι μας, προϊστάμενοι, διευθυντές, καθηγητές, γονείς, και να μην αφήνουμε το δημόσιο σχολείο στην τύχη του. Όπως ο κ. Μπαχαράκης έτσι κι εμείς, ν’ αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, να συνεργαζόμαστε, να κάμνουμε σοβαρό διάλογο με τους μαθητές, για το καλό των παιδιών μας και της κοινωνίας μας.
Χαράλαμπος Παπαδόπουλος
Φωτεινή εξαίρεση στα παραπάνω ήταν το 1ο ΕΠΑΛ. Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ κ. Μπαχαράκης Θωμάς ξεκαθάρισε από την αρχή στους υποψήφιους καταληψίες ότι δε θ’ ανεχθεί κατάληψη με αντιδημοκρατικές διαδικασίες. Την Δευτέρα συγκέντρωσε μαθητές, καθηγητές και γονείς στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου, και έγινε διάλογος για τους λόγους που θέλουν να κάνουν κατάληψη. Για τα αιτήματα που μπορούσαν να λυθούν δήλωσαν διεύθυνση και γονείς συγκεκριμένες ενέργειες που θα κάνουν για να λυθούν, στα δε αιτήματα που ταλανίζουν χρόνια την παιδεία μας, έπεισαν τους μαθητές, ότι είναι χαμένος χρόνος να κλείσουν το σχολείο για να τα πετύχουν. Τους άφησαν να κάνουν και δυο μέρες κατάληψη για να μη στερηθούν τη «δόξα» και τις υπόλοιπες μέρες, ενώ τα άλλα Λύκεια της πόλης μας ήταν διαλυμένα από τις καταλήψεις, το 1ο ΕΠΑΛ λειτουργούσε οργανωμένα. Την Παρασκευή που τα σχολεία είχαν πορεία, κουβέντιασε ο διευθυντής με τους μαθητές και αφού έκαναν κάποιες ώρες μάθημα, μετά συμμετείχαν στην πορεία.
Ας παραδειγματιστούμε από το 1ο ΕΠΑΛ όλοι μας, προϊστάμενοι, διευθυντές, καθηγητές, γονείς, και να μην αφήνουμε το δημόσιο σχολείο στην τύχη του. Όπως ο κ. Μπαχαράκης έτσι κι εμείς, ν’ αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, να συνεργαζόμαστε, να κάμνουμε σοβαρό διάλογο με τους μαθητές, για το καλό των παιδιών μας και της κοινωνίας μας.
Χαράλαμπος Παπαδόπουλος
Καθηγητής χημικός 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου