Την Πέμπτη 7 Απριλίου 2011
στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής
το τμήμα της Γ τάξης των βρεφονηπιοκόμων
του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών παρουσίασε στην βιβλιοθήκη
« συγκροτήματος σχολείων 1ου - 2ου ΕΠΑΛ και 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών»
την εργασία του με θέμα «Kαλλιτεχνικά κινήματα στη ζωγραφική».
1ος Στόχος της εργασίας δεν ήταν τόσο να εντρυφήσουν τα παιδιά
στην ιστορία της τέχνης όσο να μάθουν τα βασικά χαρακτηριστικά
της τέχνης των ζωγράφων των διαφόρων καλλιτεχνικών κινημάτων
και να αναγνωρίζουν τα έργα που ανήκουν σε αυτά τα κινήματα.
2ος Στόχος της εργασίας ήταν να μπουν στην διαδικασία της έρευνας
μέσα από το διαδίκτυο και να είναι σε θέση να ξεχωρίζουν
τις χρήσιμες πληροφορίες από τις περιττές.
3ος Στόχος ήταν να έρθουν σε επαφή με τα έργα τέχνης με σκοπό
να τα χρησιμοποιήσουν ως εποπτικό υλικό για τη δημιουργία
ημερησίων προγραμμάτων στον Παιδικό Σταθμό.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τον παραπάνω πίνακα του Βασιλείου
με τίτλο ‘η καθαρή Δευτέρα’ θα μπορούσαμε
να τον επιλέξουμε ως εποπτικό υλικό για
· να μιλήσουμε με τα παιδιά για την επικαιρότητα.
· Να παίξουμε παιχνίδια παρατηρητικότητας
· Να μιλήσουμε για τα χρώματα
· Να μιλήσουμε για τα σχήματα
· Να μιλήσουμε για τη διατροφή στην περίοδο της νηστείας.
· Να δραματοποιήσουμε τον πίνακα φτιάχνοντας μια ωραία ιστορία.
· Να φτιάξουμε στο εργαστήριο των εικαστικών έναν χαρταετό.
· Να γίνουμε οι ίδιοι χαρταετοί που πετάνε ψηλά χρησιμοποιώντας
· ως μουσική υπόκρουση τη μουσική της Δελληγιαννάκη ‘οι χαρταετοί’
· πότε δυνατά, πότε απαλά, εισάγοντας με βιωματικό τρόπο
την έννοια της έντασης στη μουσική.
· Να πλαστικοποιήσουμε τον πίνακα και να φτιάξουμε ένα παζλ
· Να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας σχετικά με τον πίνακα λέγοντας
αν μας αρέσει και αν θα θέλαμε να είμαστε μέσα σε αυτόν και γιατί.
Με όλα τα παραπάνω απευθυνόμαστε στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου