Παρασκευή, 30 Απριλίου 2010

Έκθεση Ζωγραφικής

Έκθεση Ζωγραφικής του Ιβαν Ν. Μαστερόπουλου με θέμα:
«ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ - Μεταξύ ουρανού και γης»,
διοργανώνει η ΔΕΠΑ Γιαννιτσών, στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης,
στο διάστημα από την Παρασκευή 7 έως και την Κυριακή 16 Μαϊου .
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: .5.00μ.μ. έως 8.00 μ.μ.
Περισσότερα εδώ.

Πέμπτη, 29 Απριλίου 2010

Προσκλήσεις της ΔΕΠΑ Γιαννιτσών

Παρασκευή 30 Απριλίου – Σάββατο 1 Μαΐου 2010
Ο πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Αμπελιών, η ΔΕΠΑ Γιαννιτσών και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πέλλας διοργανώνουν τις διήμερες πολιτιστικές εκδηλώσεις «Αμπελιώτικα 2010».Οι εκδηλώσεις πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 30 Απριλίου και το Σάββατο 1 Μαΐου στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού σχολείου Αμπελιών και αναμένεται να το παρακολουθήσουν πολλοί δημότες φίλοι της μουσικής και τοπικής .Παράλληλα με τη διοργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων η εθελοντική ομάδα γονέων «Το όραμα των Αμπελιών» θα διοργανώνει ανθοκομική έκθεση στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου για φιλανθρωπικό σκοπό. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής.

Τετάρτη, 28 Απριλίου 2010

2η Σχολική Ποδηλατοδρομία

Πραγματοποιήθηκε χθες 27/4/2010 η 2η Σχολική Ποδηλατοδρομία των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Πέλλας, που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Περιβαλλοντική Αγωγή και το Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πέλλας..
Η ποδηλατοδρομία δεν είχε αγωνιστικό σκοπό, αλλά ήταν μια διαδρομή με συμβολικό χαρακτήρα που ήθελε να δείξει ότι το ποδήλατο μπορεί να είναι η απάντηση στα αδιέξοδα που δημιούργησε ο τρόπος ζωής στο περιβάλλον, στην υγεία, στον πολιτισμό αλλά και στην οικονομία.
Σε μια εποχή που γίνεται μεγάλη προσπάθεια να βελτιωθούν οι συνθήκες περιβάλλοντος για την υγεία την ασφάλεια την ποιότητα ζωής και την οικονομική ανάπτυξη, η χρήση του ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις, έστω κι αν στη χώρα μας φαντάζει ουτοπία θα ήταν μια πολύ αποτελεσματική λύση.
Η ποδηλατοδρομία εντάσσεται στις δραστηριότητες ενός Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το ποδήλατο και τη Βιώσιμη Κινητικότητα που ιδρύθηκε από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και το Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Πέλλας και διεξήχθη ομαλά και χωρίς προβλήματα. 300 περίπου μαθητές και εκπαιδευτικοί κάλυψαν με τα ποδήλατά τους, την απόσταση Σκύδρα (Λιποχώρι) – Γιαννιτσά (Μελίσσι), θέλοντας να περάσουν το μήνυμα της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς φιλικού στο περιβάλλον, στις πόλεις και στους ανθρώπους. .
Στην μετακίνηση των μαθητών βοήθησαν οι Δήμοι Γιαννιτσών, Σκύδρας, Πέλλας και Μ. Αλεξάνδρου.
Ανεκτίμητη ήταν η συνδρομή της 34ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας Στρατού η οποία μετέφερε τα ποδήλατα των μαθητών και επιπλέον διέθεσε και ασθενοφόρο.
Η ΕΔΟΜΑΚ Σκύδρας συμμετείχε εθελοντικά και κάλυψε την διοργάνωση μαζί με την Κ. Μπελόγια, εκπαιδευτικό του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών και μέλος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης. Η βοήθεια τους ήταν πολύτιμη.
Καθοριστική υπήρξε η βοήθεια της Διεύθυνσης Τροχαίας, η οποία διέκοψε την κυκλοφορία των οχημάτων για την ασφάλεια των συμμετεχόντων.
Στην τελετή έναρξης παραβρέθηκαν και απεύθυναν χαιρετισμό στους μαθητές ο Αντινομάρχης κ. Παυλίδης, ο Αντιδήμαρχος κ. Φωτιάδης, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μαρινόπουλος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ποδηλατικών Σωματείων Μακεδονίας –Θράκης κ. Τιμαμόπουλος ενώ με σύντομη ομιλία αναφέρθηκαν στους στόχους και τα αναμενόμενα αποτελέσματα της δράσης ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής κ. Παπαργυρίου και η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ. Οικονομίδου.

Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

Βιβλιοπαρουσίαση

Πρόσκληση

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών
Η Ιστορική Λαογραφική Εταιρεία «Φίλιππος»
και Η Δ.Ε.Π.Α. του Δήμου Γιαννιτσών

Παρουσιάζουν την ιστορική μελέτη:

«ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

Τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2010 και ώρα 20.00
στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Γιαννιτσών
και σας προσκαλούν να τιμήσετε
την εκδήλωση με την παρουσία σας.

Πρόγραμμα

Χαιρετισμοί επισήμων

Πρόλογος από τον υπεύθυνο
του Ανοικτού Λαϊκού Πανεπιστημίου
Θωμά Μπαχαράκη.

Παρουσίαση ιστορικής μελέτης

Εισηγητές:

Μαρία Πασχούδη, φιλόλογος
Μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας «Φίλιππος»

Νικόλαος Ι. Μέρτζος
Πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010

Έκθεση Έργων μαθητών/τριών 1ο (Σ.Ε.Κ) Γιαννιτσών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το 1ο ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ (Σ.Ε.Κ) Γιαννιτσών ως σχολική μονάδα υπεύθυνη για τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων και του εργαστηριακού μέρους των μικτών μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του 1ου ΕΠΑΛ, 2ου ΕΠΑΛ, Εσπερινού ΕΠΑΛ και Ι.Ε.Κ Γιαννιτσών, διοργανώνει Έκθεση Έργων μαθητών/τριών από τη Δευτέρα 3 Μαΐου 2010 και ώρα 12.00 μ.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολικού Συγκροτήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Γιαννιτσών, στον Πενταπλάτανο. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την Παρασκευή 7 Μαΐου 2010 από 9.30 - 13.30 και από 19.00 - 21.00
Τα εργαστηριακά μαθήματα του προγράμματος σπουδών των παραπάνω σχολικών μονάδων στοχεύουν στην αξιοποίηση της εξειδικευμένης τεχνικής-επαγγελματικής γνώσης και τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, έτσι ώστε οι μαθητές/τριές μας να είναι σε θέση να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους και να αναδείξουν τις κλίσεις τους, με σκοπό την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Ως εκ τούτου, η Έκθεση θα φιλοξενεί έργα των μαθητών/τριών των τομέων Πληροφορικής, Υγείας και Πρόνοιας, Γεωπονίας, Μηχανολογίας, Οχημάτων, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, Δομικών Έργων, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Οικονομίας-Διοίκησης και σκοπό έχει τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και την ανάδειξη των ικανοτήτων και των κλίσεων των μαθητών/τριών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Καλούμε τους πολίτες της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής – γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές- να τιμήσουν με την παρουσία τους την έκθεση των παιδιών μας, επιβραβεύοντας τη φιλότιμη προσπάθειά τους.
Σας προ(σ)καλούμε να γνωρίσετε τα παιδιά μας/σας μέσα από τα έργα τους.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ 1ου ΣΕΚ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΥΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010

Προσκλήσεις Εορτών & Εκδηλώσεων

Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας τις
λατρευτικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον
πανηγυρίζοντα Ι. Ναό μας επί τη μνήμη του
Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.
Πρόγραμμα Ακολουθιών
Πέμπτη 22 Απριλίου 2010
Ώρα 7.00μ.μ. Πανηγυρικός εσπερινός
Ώρα 9.00μ.μ. Παράκληση στον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Γεώργιο
Παρασκευή 23 Απριλίου 2010
Ώρα 7.30 π.μ. όρθρος – Θ. Λειτουργία της εορτής
*******************************
Η ΔΕΠΑ Γιαννιτσών
και το Αλεξάνδρειο Δημοτικό Ωδείο Γιαννιτσών
σας προσκαλούν στη Συνάντηση Ορχηστρών Ωδείων
το Σάββατο 24 Απριλίου 2010 και ώρα 8.00 μ.μ.
στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών
----------------------------------
Οι Ενοριακές Συνάξεις του Ι.Ν.Αγ. Γεωργίου Γιαννιτσών
και η ΔΕΠΑ Γιαννιτσών σας προσκαλούν
την Κυριακή 25 Απριλίου 2010 και ώρα 7.30 μ.μ.
στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών,
στην εκδήλωση που είναι αφιερωμένη στα
90 χρόνια από την Ενσωμάτωση της Δυτικής Θράκης στην Ελλάδα.
Είσοδος Ελεύθερη

Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

Πρόσκληση Α. Λ. Π. Γιαννιτσών

Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας τη Δεκάτη εκδήλωση της 14ης περιόδου 2009 – 2010 του Ανοικτού Λαϊκού Πανεπιστημίου Γιαννιτσών, που οργανώνεται με τη συνεργασία της ΔΕΠΑ Γιαννιτσών την Δευτέρα 26 Απριλίου 2010 και ώρα 8:00 μ.μ. στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Γιαννιτσών. ΘΕΜΑ: Δυτικός Διαφωτισμός και Ορθόδοξος Φωτισμός. ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.

Έκθεση Ζωγραφικής

Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια
της Έκθεσης Ζωγραφικής "Νέοι Καλλιτέχνες εκθέτουν"
Σάββατο 24 Απριλίου 2010 και ώρα 7.00μ.μ.
Στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Γιαννιτσών.
Διάρκεια έκθεσης: 24 - 30Απριλίου 2010
Ώρες λειτουργίας: 6.00 - 9.00

Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

2η Σχολική Ποδηλατοδρομία

Σας ενημερώνουμε ότι, αποφασίστηκε η μετάθεση της ημερομηνίας διεξαγωγής της 2ης Σχολικής Ποδηλατοδρομίας των σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης Ν. Πέλλας από τις 20/4/2010 για την επόμενη Τρίτη 27/4/2010, την ίδια ώρα και στην ίδια διαδρομή. Η μετάθεση της ημερομηνίας αποφασίστηκε λόγω της πρόβλεψης βροχόπτωσης για την αρχική ημερομηνία.
Η ποδηλατοδρομία διοργανώνεται από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντιικής Αγωγής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας και το Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Πέλλας -Πιερίας υπό την αιγίδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Πέλλας με σκοπό να προωθήσει τη χρήση του ποδηλάτου στους μαθητές σαν μια βιώσιμη απάντηση στα θέματα της προστασία ςτου περιβάλλοντος και της βελτίωσης της υγείας.
Η Υπεύθυνη Π.Α..
Οικονομίδου Κατερίνα

Η ποδηλατοδρομία θα πραγματοποιηθεί στις 9.30 το πρωί με αφετηρία τη Σκύδρα (γήπεδο Λιποχωρίου) και τερματισμό τα Γιαννιτσά (γήπεδο Μελισσίου).

Κυριακή, 18 Απριλίου 2010

Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

22 - 25 Απριλίου 2010
Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Τιμώμενη χώρα: Κίνα
Πέμπτη 22 Απριλίου 2010
Αίθουσα 1: το παραμύθι της μάγισσας γιαγιάς
Συνάντηση με τη συγγραφέα Κική Δημητριάδου.
Πρόγραμμα εκδηλώσεων σελ. 25.
Περισσότερα εδώ

Σάββατο, 3 Απριλίου 2010

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΣΧΑ

«Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας»

Προς τον Ιερόν Κλήρον και τον ευσεβή λαόν
της καθ' η­μάς Ιεράς Μη­τρο­πό­λε­ως

Αγαπητοί εν Χριστώ Αδελφοί,
Χριστός Ανέστη!

Είναι πασίγνωστο το τροπάριο της Αναστάσεως του Χριστού. Ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών και με το θάνατό Του πάτησε το θάνατο. Το τελευταίο κακό της πτώσεως του ανθρώπου είναι ο θάνατος· «απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθανείν μετά δε τούτο κρίσις» (Εβρ. 9,27), λέγει ο απόστολος Παύλος. Ο Κύριος έδωσε μάχη και νίκησε το θάνατο επί του σταυρού. Ο θάνατος ήταν ολοζώντανος. Ο Χριστός πάλεψε με το θηρίο του θανάτου που είχε θανατηφόρα νύχια και δόντια και το αχρήστευσε. Λέγει ο ιερός Χρυσόστομος πως, «επειδή ήλθε ο Χριστός και πέθανε υπέρ της ζωής των ανθρώπων, πλέον ο θάνατος δεν ονομάζεται θάνατος, αλλά ύπνος και κοίμηση πρόσκαιρη». Οντολογικά ο θάνατος είναι ύπνος, αποδημία, μετάσταση, ανάπαυση, λιμήν εύδιος, παύση της ταραχής και των βιοτικών πραγμάτων, ελευθερία και απαλλαγή. Η Ανάσταση του Χριστού μας απήλλαξε από την αγριότητα του θανάτου και την αβεβαιότητα της άλλης ζωής. Τώρα μετά την Ανάσταση του Χριστού γνωρίζουμε πως φεύγοντας από τον κόσμο αυτό μεταβαίνουμε από το θάνατο στην ζωή.
Εάν εμβαθύνουμε περισσότερο στο γεγονός του θανάτου και της Αναστάσεως του Χριστού, θα υιοθετούσαμε τις σκέψεις του αγίου Γρηγορίου του Νύσσης: «Σήμερα ανοίγεται το δεσμωτήριο του θανάτου, σήμερα κηρύσσεται η άφεση στους αιχμαλώτους, σήμερα οι τυφλοί ξαναβλέπουν, σήμερα αυτούς που κάθονται στο σκότος και τη σκια του θανάτου τους επισκέπτεται η ουράνια ανατολή». Ο πρώτος Αδάμ με την παράβασή του έφερε σ' όλο το ανθρώπινο γένος το θάνατο, ενώ ο δεύτερος Αδάμ με το θάνατο και την Ανάστασή Του έφερε σ' όλη την οικουμένη την ζωή. Ο Κύριος πραγματικά και αληθινά πέθανε, αλλά στο θάνατό Του φανερώθηκε σε μεγάλο μέτρο η δύναμη της Αναστάσεώς Του. Ο θάνατός Του έγινε εμφύσημα ζωής σε κάθε ανθρώπινο θάνατο, λέγει ένας Ορθόδοξος Επίσκοπος. Η εορτή του Πάσχα «είναι το τελείωμα των σκυθρωπών και των αγαθών η αρχή» (άγιος Επιφάνιος).
Έχοντας αυτά κατά νουν λέμε πως ο θάνατος του Χριστού είναι «λυσίποινος ποινή», δηλαδή καταδίκη που λύτρωσε τους ανθρώπους από την κατάρα και την ποινή του θανάτου. Ο Χριστός έγινε «τραυματίας πολυπόνων ανθρώπων αντιφάρμακον», δηλαδή παρατηρεί ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Κύριος έγινε τραυματίας, αλλά το τραύμα του θανάτου Του έγινε αντιφάρμακο πολυπόνων ανθρώπων. Έγινε φυσίζωος αλγηδόνα, με άλλα λόγια πόνος που εμφύσησε στους ανθρώπους την ζωή.
Την οικειοποίηση του θανάτου και της Αναστάσεως του Χριστού μας προτρέπει να επιτύχουμε η Εκκλησία μας. Κάθε φορά που κοινωνάμε το σώμα και το αίμα του Χριστού, το δικό Του θάνατο καταγγέλλουμε και την Ανάστασή Του ομολογούμε. «Οσάκις γαρ αν εσθίητε τον άρτον τούτον και το ποτήριον τούτο πίνητε, τον θάνατον του Κυρίου καταγγέλλετε, άχρις ου αν έλθη» (Α Κορ. 11,26), τονίζει ο απόστολος Παύλος.
Βαθιά λύπη καταλαμβάνει την καρδιά των πιστών για την εντελώς αντίθετη προτίμηση των κοσμικών ανθρώπων. Προτιμούν την αμαρτία που είναι φορέας του θανάτου, παρά το ζωοδότη Χριστό. Το όλο σύστημα του κόσμου που συνίσταται στην επιδίωξη της καλοπεράσεως και στην απόκτηση πολλών υλικών αγαθών, καταστρέφει την ζωτικότητα του ανθρώπου. Τον κάνει κυνηγό μιας εφάμαρτης ευμάρειας που κρύβει τον πνευματικό του θάνατο. Ο εύκολος πλουτισμός, η απόλαυση των ναρκωτικών, ο επιρρεπής στα διάφορα πάθη βίος, η επικράτηση του καταναλωτισμού, η θεοποίηση των χρημάτων, η έλλειψη πίστεως, ο χαλαρός σύνδεσμος με το Χριστό, η περιφρόνηση των πνευματικών και η αναζήτηση των διαφόρων ηδονών, φέρνουν τον πνευματικό όλεθρο και πολλά αδιέξοδα. Σήμερα οι άνθρωποι δεν ελπίζουν, αλλά βιάζονται να απολαύσουν την εύκολη ζωή.
Σ' αυτή την απελπιστική κατάσταση η Ανάσταση του Χριστού, που είναι αποτέλεσμα του ζωοποιού Του θανάτου, ας γίνει οδηγός στους ανερμάτιστους σημερινούς ανθρώπους του κόσμου.
Ως Επίσκοπος της ευλογημένης Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας εύχομαι στον κλήρο και το λαό, στους πιστούς άρχοντας και τους διαφόρους επιτελείς των φορέων, η Ανάσταση του Χριστού να ζωογονήσει το νεκρωμένο μας φρόνημα, να μας χαρίσει την πνοή της αληθινής ζωής, να μας αναστήσει από το λήθαργο του θανάτου της αμαρτίας.
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, μαζί σας αναφωνώ την εορταστική διαπίστωση·

Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!

Πά­σχα 2010


Προς Θεόν ευχέτης σας

Ο Μη­τρο­πο­λί­της
† Ο Ε­δέσ­σης, Πέλ­λης και Αλ­μω­πί­ας Ι­Ω­ΗΛ

Παρασκευή, 2 Απριλίου 2010

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΣΧΑ

+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΑΡΙΝ, ΕΙΡΗΝΗΝ ΚΑΙ ΕΛΕΟΣ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝΔΟΞΩΣ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ


Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά, Χριστὸς ἀνέστη!


Εὐφρόσυνος καὶ φωτεινὴ ἀνέτειλε καὶ πάλιν ἡ ἁγία ἡμέρα τοῦ Πάσχα καὶ σκορπίζει χαράν, παρηγορίαν, ἀγαλλίασιν καὶ βεβαίαν ἐλπίδα ζωῆς εἰς ὅλους τοὺς πιστούς, παρὰ τὴν ἐπικρατοῦσαν ἀνὰ τὸν κόσμον βαρεῖαν ἀτμόσφαιραν ἐξ αἰτίας τῆς πολυδιαστάτου κρίσεως, μὲ ὅλας τὰς γνωστὰς ὀδυνηρὰς ἐπιπτώσεις της εἰς τὸν καθημερινὸν βίον τῆς ἀνθρωπότητος.


Ἀνέστη ἐκ τοῦ Τάφου ὁ Χριστός, ὁ Θεάνθρωπος, καὶ μαζί Του ἀνέστη ὁ ἄνθρωπος! Ἡ καταδυναστεία τοῦ θανάτου ἀποτελεῖ παρελθόν. Ἡ ἀπελπισία τῆς αἰχμαλωσίας τοῦ ᾅδου παρῆλθεν ἀνεπιστρεπτί. Ὁ μόνος Ἰσχυρὸς καὶ Χορηγὸς τῆς ζωῆς, ἀφοῦ ἀνέλαβεν ἐθελουσίως διὰ τῆς Ἐνσαρκώσεώς Του ὅλην τὴν δυστυχίαν τῆς φύσεώς μας καὶ τὸ ἴδιον τὸ κεφάλαιόν της, τὸν θάνατον, ἤδη «τὸν ᾅδην ἐνέκρωσε τῇ ἀστραπῇ τῆς Θεότητος» καὶ ἐχάρισεν εἰς τὸν ἄνθρωπον ζωὴν καὶ «περισσὸν» ζωῆς.


Αὐτὴν τὴν περίσσειαν ζωῆς, τὴν ὁποίαν ὁ Ἀναστὰς ἐχάρισεν εἰς ἡμᾶς, δὲν παύει νὰ συκοφαντῇ καὶ νὰ διαβάλῃ πάντοτε μὲ συνέπειαν πρὸς τὸ ὄνομά του ὁ διάβολος, καίτοι ἀπονευρωμένος πλέον καὶ ἐντελῶς ἀνίσχυρος καὶ καταγέλαστος. Τὴν συκοφαντεῖ μὲ τὴν εἰς τὸν κόσμον ἐπικρατοῦσαν ἀκόμη «ὕβριν», τόσον ἔναντι τοῦ Θεοῦ, ὅσον καὶ ἔναντι τοῦ συνανθρώπου καὶ τῆς ὅλης κτίσεως. Τὴν διαβάλλει μὲ τὴν εἰσέτι ὑφισταμένην ἐντὸς ἡμῶν «ἀρχαίαν σκωρίαν» τῆς ἁμαρτητικῆς ροπῆς, τὴν ὁποίαν καταλλήλως πάντοτε ἐκμεταλλεύεται, προσπαθῶν νὰ μᾶς παγιδεύσῃ εἴτε εἰς τὴν ἔμπρακτον ἁμαρτίαν, εἴτε εἰς τὴν περὶ τὴν πίστιν πλάνην. Ἡ «ὕβρις» εἶναι ἀπότοκον τῆς «σκωρίας» ἐκείνης καὶ ἀμφότεραι συναποτελοῦν τὸ ἀπαίσιον ζεῦγος τῶν εὐθυνομένων διὰ τὴν διατάραξιν τῶν σχέσεών μας πρὸς ἑαυτούς, πρὸς ἀλλήλους, πρὸς τόν Θεόν καὶ πρός όλην τήν Δημιουργίαν. Εἶναι, κατὰ ταῦτα, ἀδήριτος ἀνάγκη νὰ ἀποκαθάρωμεν τὴν σκωρίαν ἐκείνην μετὰ πάσης προσοχῆς καὶ ἐπιμελείας, ὥστε νὰ λάμψῃ ἄπλετον τὸ ζωοποιὸν φῶς τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ εἰς τὸν νοῦν, εἰς τὴν ψυχὴν καὶ εἰς τὸ σῶμα μας, νὰ ἀπομακρύνῃ τὸ σκότος τῆς ὕβρεως καὶ νὰ ἐκχυθῇ τὸ «περισσὸν» τῆς ζωῆς εἰς τὸν κόσμον ὅλον. Τοῦτο δὲν δύναται νὰ ἐπιτευχθῇ οὔτε διὰ τῆς φιλοσοφίας, οὔτε διὰ τῆς ἐπιστήμης, οὔτε διὰ τῆς τέχνης, οὔτε διὰ τῆς τεχνικῆς, οὔτε διά τινος ἰδεολογίας, εἰ μὴ μόνον διὰ τῆς πίστεως εἰς τὸν μέχρι Παθῶν καὶ Σταυροῦ καὶ Τάφου καὶ ταμείων τοῦ ᾅδου συγκαταβάντα καὶ ἐκ νεκρῶν Ἀναστάντα Θεάνθρωπον Ἰησοῦν Χριστόν, ἐκφραζομένης διὰ μυστηριακῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς καὶ ἐμπόνου καὶ συστηματικοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος. Ἡ Ἐκκλησία, ὡς τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ζῇ ἀδιαλείπτως καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τὸ θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως, καὶ διὰ τῶν ἁγίων Μυστηρίων της, τῆς Θεολογίας καὶ τῆς πρακτικῆς διδασκαλίας της, μᾶς δίδει τὴν δυνατότητα νὰ μεταλάβωμεν τοῦ θαύματος, νὰ μετάσχωμεν τῆς νίκης κατὰ τοῦ θανάτου, νὰ γίνωμεν τέκνα φωτόμορφα τῆς Ἀναστάσεως καὶ ἀληθῶς «θείας κοινωνοὶ φύσεως», ὅπως συνέβη καὶ συμβαίνει μὲ ὅλους τοὺς Ἁγίους. Ἡ εἰς τὰ βάθη τῆς καρδίας ἡμῶν φυομένη κακοβότανος καὶ ἀκανθηρὰ δέσμη τῶν παθῶν, ἡ λιπαινομένη ἐκ τῆς σκωρίας τοῦ ἐν ἡμῖν «παλαιοῦ ἀνθρώπου», εἶναι ἐπάναγκες νὰ μεταμορφωθῇ τὸ συντομώτερον ἐν Χριστῷ, διὰ τοῦ Χριστοῦ καὶ χάριν τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν περὶ ἡμᾶς ζωντανῶν εἰκόνων Του, δηλ. τῶν συνανθρώπων μας, εἰς ἀνθοδέσμην ἀρετῶν, ἁγιασμοῦ καὶ δικαιοσύνης. Οὕτω, ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος ἐπικαίρως ψάλλει: «Δικαιοσύνης ἐσθῆτα περιβαλλόμενοι λευκὴν ὑπὲρ χιόνα, τῇ παρούσῃ τοῦ Πάσχα ἡμέρᾳ εὐφρανθῶμεν, ἐν ᾖ ὁ Χριστός, δικαιοσύνης ὡς ἥλιος ἐκ τῶν νεκρῶν ἀνατείλας, πάντας ἡμᾶς ἀφθαρσίᾳ κατεφαίδρυνεν». Τὸ λευκὸν ἔνδυμα τῆς δικαιοσύνης μᾶς ἐδόθη συμβολικῶς κατὰ τὸ ἅγιον Βάπτισμα καὶ καλούμεθα διὰ τῆς διαρκοῦς μετανοίας, τῶν χαροποιῶν δακρύων, τῆς ἀδιαλείπτου προσευχῆς, τοῦ περιορισμοῦ τῶν ἐπιθυμιῶν, τῆς ὑπομονῆς εἰς τὰ ὀδυνηρὰ τοῦ βίου καὶ τῆς ἀνυποχωρήτου προσπαθείας πρὸς πρακτικὴν ἐφαρμογὴν πασῶν τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ καὶ μάλιστα τῆς κεφαλαιώδους ἐντολῆς τῆς ἀγάπης, νὰ τὸ ἀνακαθάρωμεν, μετέχοντες οὕτως εἰς τὴν σταυρικὴν κένωσιν τοῦ Θεανθρώπου, ὥστε νὰ ἔλθῃ ἡ πασχάλιος εὐφροσύνη, τὸ φαιδρὸν ἀναστάσιμον φῶς καὶ ἡ σωτηρία εἰς τὴν ζωὴν μας καὶ εἰς τὸν περὶ ἡμᾶς κόσμον.


Ταῦτα ἀπὸ τοῦ πάντοτε ἐν τῇ δοκιμασίᾳ τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, ἀλλὰ καὶ ἐν τῷ φωτὶ καὶ τῇ χαροποιῷ ἐμπειρίᾳ τῆς Ἀναστάσεως, ὑπάρχοντος Φαναρίου ἑορτίως γράφοντες καὶ τὴν στοργὴν τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας διερμηνεύοντες, εὐχόμεθα ὁλοψύχως πᾶσαν παρὰ τοῦ ἐκ νεκρῶν Ἀναστάντος Ἀρχηγοῦ τῆς Ζωῆς σωτήριον δωρεὰν καὶ πασχάλιον εὐλογίαν।


Ἅγιον Πάσχα 2010


+ Ὁ Κωνσταντινουπόλεως Bαρθολομαῖος

διάπυρος πρός Χριστόν Ἀναστάντα εὐχέτης πάντων ὑμῶν